A bútor kiskereskedelem Japánban egyre jobban szétoszlik nyertesekre és vesztesekre. Az Ikea Japan, amely hatalmas áruházakat működtet nagy városok szélén, egy nehezebben tud növekedni, míg a Nitori és Ryohin Keikaku cégek, amelyek kisebb boltokat üzemeltetnek belvárosi területeken fent tudják tartani erős növekedésüket. Mivel a bútor piac csökken az egyre fogyó népesség következményeként, a bútor kereskedelmi hálózatok átstrukturálása elkerülhetetlen.
Egy üzleti megbeszélésen Tokióban, az Ikea Japán elnöke Helene von Reis bejelentette, hogy a cég felülvizsgálja eddigi stratégiáját.
Az Ikea növelni fogja kis belvárosi üzleteinek számát, 23 új boltot fog nyitni forgalmas metróállomások és utazási csomópontok közelében.
Fontolóra veszik hasonló belvárosi kis boltok nyitását Oszakában is.
Amióta 2006-ban megnyitotta első nagy üzletét az Ikea Japánban, népszerű a vásárlók körében az újszerű minimalista skandináv designnal.